Telefon zaufania

Telefon zaufania

Centrum In Corpore- Publiczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna uruchomiło telefon zaufania - interwencja kryzysowa.

Punkt interwencji kryzysowej dla Ukraińców

Punkt interwencji kryzysowej dla Ukraińców

Badanie pedagogiczne ma na celu określenie mocnych stron dziecka (jego zasobów, możliwości, nabytych umiejętności) oraz poszukanie przyczyn występujących u dziecka trudności w nauce i w zachowaniu. Przede wszystkim skoncentrowane jest na określeniu potrzeb edukacyjnych i wskazań do pracy z dzieckiem w domu, przedszkolu/szkole w związku z występującymi u dziecka trudnościami. Stanowi tym samym podpowiedź, czego nasze dziecko potrzebuje, by się rozwijać, osiągać sukcesy i w jaki sposób należy aranżować przestrzeń w przedszkolu, szkole i w domu tak, by umożliwić dziecku rozwój.

Badanie pedagogiczne jest szczególnie pomocne, gdy chcemy:
poznać u przedszkolaka poziom jego gotowości szkolnej (dotyczy to głównie dziecka mającego rozpocząć naukę szkolną),
rozważyć podstawy do wcześniejszego rozpoczęcia przez dziecko nauki szkolnej lub do rocznego odroczenia dziecka od obowiązku szkolnego,
sprawdzić u dziecka szkolnego, czy podłożem jego trudności w czytaniu i pisaniu jest np. ryzyko dysleksji lub specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia)
sprawdzić u ucznia przyczyny trudności w uczeniu się matematyki,
poszukać innych przyczyn trudności dydaktycznych czy w zachowaniu (problemy w koncentracji uwagi, nadruchliwość, tendencje do konfliktowości itp.),
uzyskać wskazówki do pracy z dzieckiem,
rozważyć podstawy do objęcia dziecka dodatkową pomocą w przedszkolu/szkole (podstawą do szczególnego zaopiekowania się dzieckiem w przedszkolu/szkole są np. zdiagnozowane w przebiegu badań psychopedagogicznych, logopedycznych, medycznych deficyty rozwojowe, problemy zdrowotne w tym niedosłuch centralny, specyficzne trudności w uczeniu się, ryzyko dysleksji, niepełna gotowość szkolna i inne) i przy ich występowaniu – wybrać zalecane formy pomocy dziecku w przedszkolu/szkole/poza placówką edukacyjną.


Badanie pedagogiczne przeprowadza pedagog. Nierzadko jest ono częścią diagnozy przeprowadzanej wobec dziecka niezbędnej do wydania opini (w celu wydania opini wraz ze wskazaniami dla nauczycieli i rodziców do pracy z dzieckiem potrzebna jest pełna diagnostyka psychologiczno – pedagogiczno – logopedyczna i w razie potrzeby – medyczna).

Holistyczna opieka dla dzieci… i nie tylko!

Oferujemy specjalistyczną diagnostykę, wydajemy opinie (m.in.o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju, o objęciu pomocą psychologiczno-pedagogiczną, o dostosowaniu wymagań, o specyficznych trudnościach w uczeniu się) oraz ORZECZENIA o kształceniu specjalnym.
Zapewniamy bezpłatne programy terapeutyczne takie, jak wczesne wspomaganie rozwoju, rehabilitacja słuchu i mowy, rehabilitacja wieku rozwojowego oraz rehabilitacja wzroku, a także możliwość skorzystania z innowacyjnych metod terapii (Tomatis, EEG Biofeedback, Johansen, Integracja Sensoryczna).

Specjaliści i lekarze

Badania lekarskie (neurolog, laryngolog, psychiatra, ortopeda) oraz konsultacje terapeutów (psycholog, logopeda, fizjoterapeuta i inne).

Innowacyjne terapie

Innowacyjne terapie: Integracja Bilateralna, Treningi słuchowe Johansena i Tomatisa, Neuroflow, Biofeedback, arteterapia, muzykoterapia, dogoterapia, fizjoterapia i inne!

Orzecznictwo i opiniowanie

Opinie wraz ze wskazaniami do pracy dla nauczycieli i rodziców, Opinie i Orzeczenia.

Opieka koordynowana

U nas Pacjent wszystko dostaje na miejscu i to już podczas 1. wizyty! Czas, szczególnie w przypadku najmłodszych dzieci, ma niebagatelny wpływ na cały proces leczenia schorzeń. Największe znaczenie ma podejście holistyczne, które wyraża się w możliwości ekspresowych konsultacji pomiędzy ekspertami różnych specjalności – lekarzami i terapeutami – oraz w zapewnieniu wachlarza metod i form pomocy, z wykorzystaniem niezwykle skutecznych i sprawdzonych na rynku innowacji terapeutycznych.

Dowiedz się więcej

Jeżeli dostrzegasz nieprawidłowości w rozwoju Twojego dziecka, masz wątpliwości, pytania, coś Cię niepokoi — nie zwlekaj, przyjdź!

Rehabilitacja w ramach środków NFZ

Rehabilitacja w ramach środków NFZ

Innowacyjne rozwiązania, sprawiające, że diagnoza audiologiczna wszystkich grup wiekowych staje się prosta, niezależnie od czynników ryzyka. Dzięki tym rozwiązaniom można zapobiec schorzeniom i patofizjologiom, które późno wykryte mogłyby być wyleczone jedynie częściowo lub z trudem.

Metody te obejmują: tympanometrię, otoemisje akustyczne, potencjały wywołane pnia mózgu, audiometrię tonalną, testy rozumienia mowy, badania przesiewowe słuchu i testy audiologiczne.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Zespół wczesnego wspomagania tworzą wykwalifikowani specjaliści, terapeuci (psycholog, logopeda, pedagog, surdopedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, specjalista komunikacji alternatywnej i wspomagającej, specjalista wczesnej interwencji oraz rehabilitacji poimplantowej, neurologopeda, terapeuta metody Tomatisa, Johansena, Warnkego, Play Attention, specjalista terapii Biofeedback, terapeuta rodzinny). Zajęcia nieodpłatne (wymiar godzin określony przepisami).

KOC – diagnoza od urodzenia

Szkoła Świadomego Rodzicielstwa

Projekt nr RPSL.09.02.06-24-069D/17 współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.