Telefon zaufania

Telefon zaufania

Centrum In Corpore- Publiczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna uruchomiło telefon zaufania - interwencja kryzysowa.

Punkt interwencji kryzysowej dla Ukraińców

Punkt interwencji kryzysowej dla Ukraińców

 

Zasady bezpieczeństwa obowiązujące na terenie Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore w zakresie zapobiegania COVID-19

Niniejsza instrukcja określa obowiązujące na terenie Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore (dalej: placówka) zasady mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz osób korzystających z działalności placówki w celu zminimalizowania ryzyka zakażenia.

 

  •  1. W placówce nie są przyjmowane osoby chore, przebywające na kwarantannie, w izolacji domowej oraz posiadające wyraźne oznaki choroby, takie jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu.
  •  2. Preferowany jest kontakt telefoniczny z placówką.
  •  3. Wizyty są umawiane na konkretną datę i godzinę i innych niezbędnych informacji.
  •  4. Pacjenci i osoby im towarzyszące powinni się stawić na wizytę nie wcześniej niż 10 min. przed wyznaczoną godziną.
  •  5. Placówka zaleca nieangażowanie osób powyżej 60-ego roku życia do przyprowadzania i odbioru dzieci.
  •  6. Po wejściu do placówki należy zdezynfekować dłonie.
  •  6. Po wejściu do placówki należy zdezynfekować dłonie.
  •  7. Na terenie placówki obowiązuje zachowanie rekomendowanej odległości wynoszącej co najmniej 1,5 m.
  •  8. Oczekujący na przyjęcie w poczekalni korzystają z miejsc wyłącznie oznaczonych i zachowują dystans społeczny (to jest odległość od innych oczekujących wynoszącą 2 m).
  •  9. Na terenie placówki istnieje obowiązek zakrywania ust i nosa, z wyłączeniem:
    - dziecka do ukończenia 4-ego roku życia,
    - osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim, trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust lub nosa.
  •  10. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – zużytą chusteczkę należy jak najszybciej wyrzucić do zamkniętego kosza i umyć ręce.
  •  11. Należy unikać dotykania dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
  •  12. Przed wejściem do toalety oraz po jej opuszczeniu należy zdezynfekować dłonie płynem dezynfekującym dostępnym w dozownikach na terenie Centrum.
  •  13. Wszystkie zużyte jednorazowe środki ochrony osobistej należy wyrzucać do zamykanych, wyłożonych workiem foliowym koszy.
  •  14. Podczas wykonywania obowiązków wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem pracownicy używają rękawiczek jednorazowych lub środków do dezynfekcji rąk oraz przyłbic lub maseczek ochronnych.
  •  15. Pomieszczenia, w szczególności przeznaczonych na pobyt ludzi, oraz znajdujące się tam przedmioty z którymi stykają się pacjenci i inne osoby (klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł, narzędzia używane przez dziecko w procesie diagnostyczno-terapeutycznym) są regularnie wietrzone, czyszczone i dezynfekowane, adekwatnie do możliwości organizacyjnych i technicznych placówki.
  •  16. W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby, takich jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu pracownicy mają prawo nie wpuścić takiej osoby do placówki lub nakazać jej opuszczenie oraz poinstruować o konieczności jak najszybszego zgłoszenia się do najbliższego oddziału zakaźnego w celu konsultacji z lekarzem oraz udania się tam własnym transportem lub zadzwonienia pod numer 999 albo 112 oraz dodatkowo:
    a) Obszar, w którym poruszała się i przebywała osoba podejrzana o zakażenie, podlega wietrzeniu, a powierzchnie z którymi miała kontakt są dezynfekowane.
    b) Przyjęcia do placówki są wstrzymywane, a o zdarzeniu powiadamiana jest właściwa miejscowo powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna, do której instrukcji i poleceń należy się zastosować.
    c) Informacje i wytyczne dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa w związku z CoVID 19 są dostępne na stronach internetowych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, poszczególnych ministerstw, a także:
    - Państwowej Inspekcji Pracy: www.pip.gov.pl,
    - Głównego Inspektora Sanitarnego : www.gis.gov.pl,
    - Rządowego Centrum Bezpieczeństwa : www.rcb.gov.pl
    - Serwisu Rzeczypospolitej Polskiej: www.gov.pl.

 

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogiczna Fundacji In Corpore

 

Informacje

  •  Centrum In Corpore- Publiczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna uruchomiło telefon zaufania - interwencja kryzysowa 532 396 661.
  •  Dyrektor przyjmuje do skarg i zażaleń w każdy poniedziałek godz. 14-16.

 

Bezpłatna pomoc psychoterapeutyczna dla obywateli Ukrainy

  •  kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Holistyczna opieka dla dzieci… i nie tylko!

Oferujemy specjalistyczną diagnostykę, wydajemy opinie (m.in.o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju, o objęciu pomocą psychologiczno-pedagogiczną, o dostosowaniu wymagań, o specyficznych trudnościach w uczeniu się) oraz ORZECZENIA o kształceniu specjalnym.
Zapewniamy bezpłatne programy terapeutyczne takie, jak wczesne wspomaganie rozwoju, rehabilitacja słuchu i mowy, rehabilitacja wieku rozwojowego oraz rehabilitacja wzroku, a także możliwość skorzystania z innowacyjnych metod terapii (Tomatis, EEG Biofeedback, Johansen, Integracja Sensoryczna).

Specjaliści i lekarze

Badania lekarskie (neurolog, laryngolog, psychiatra, ortopeda) oraz konsultacje terapeutów (psycholog, logopeda, fizjoterapeuta i inne).

Innowacyjne terapie

Innowacyjne terapie: Integracja Bilateralna, Treningi słuchowe Johansena i Tomatisa, Neuroflow, Biofeedback, arteterapia, muzykoterapia, dogoterapia, fizjoterapia i inne!

Orzecznictwo i opiniowanie

Opinie wraz ze wskazaniami do pracy dla nauczycieli i rodziców, Opinie i Orzeczenia.

Opieka koordynowana

U nas Pacjent wszystko dostaje na miejscu i to już podczas 1. wizyty! Czas, szczególnie w przypadku najmłodszych dzieci, ma niebagatelny wpływ na cały proces leczenia schorzeń. Największe znaczenie ma podejście holistyczne, które wyraża się w możliwości ekspresowych konsultacji pomiędzy ekspertami różnych specjalności – lekarzami i terapeutami – oraz w zapewnieniu wachlarza metod i form pomocy, z wykorzystaniem niezwykle skutecznych i sprawdzonych na rynku innowacji terapeutycznych.

Dowiedz się więcej

Jeżeli dostrzegasz nieprawidłowości w rozwoju Twojego dziecka, masz wątpliwości, pytania, coś Cię niepokoi — nie zwlekaj, przyjdź!

Rehabilitacja w ramach środków NFZ

Rehabilitacja w ramach środków NFZ

Innowacyjne rozwiązania, sprawiające, że diagnoza audiologiczna wszystkich grup wiekowych staje się prosta, niezależnie od czynników ryzyka. Dzięki tym rozwiązaniom można zapobiec schorzeniom i patofizjologiom, które późno wykryte mogłyby być wyleczone jedynie częściowo lub z trudem.

Metody te obejmują: tympanometrię, otoemisje akustyczne, potencjały wywołane pnia mózgu, audiometrię tonalną, testy rozumienia mowy, badania przesiewowe słuchu i testy audiologiczne.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Zespół wczesnego wspomagania tworzą wykwalifikowani specjaliści, terapeuci (psycholog, logopeda, pedagog, surdopedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, specjalista komunikacji alternatywnej i wspomagającej, specjalista wczesnej interwencji oraz rehabilitacji poimplantowej, neurologopeda, terapeuta metody Tomatisa, Johansena, Warnkego, Play Attention, specjalista terapii Biofeedback, terapeuta rodzinny). Zajęcia nieodpłatne (wymiar godzin określony przepisami).

KOC – diagnoza od urodzenia

Szkoła Świadomego Rodzicielstwa

Projekt nr RPSL.09.02.06-24-069D/17 współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.