Problemy emocjonalne

Problemy emocjonalne dziecka mogą w znaczący sposób wpływać na kontakty z rówieśnikami lub nauczycielami. Polegać mogą na chwiejności emocjonalnej (szybkiej zmianie skrajnie różnych emocji), nieadekwatnych do bodźca reakcjach, problemach z wyciszeniem, samouspokojeniem się. Dzieci z zaburzeniami kontroli emocji cechują się wyraźną skłonnością do zachowań impulsywnych bez względu na konsekwencje oraz labilnością uczuciową. Mogą być nadpobudliwe, drażliwe, gwałtowne czy też wybuchać niepohamowanym gniewem, szczególnie w sytuacji krytyki. Czasami problemy te przybierają postać depresji, która manifestuje się np. lękami, problemami w szkole, objawami psychosomatycznymi (bóle brzucha, głowy, duszności), niechęcią do zabawy, brakiem komunikowania własnych życzeń czy też nagłego „nieuzasadnionego” przechodzenia od długiego płaczu do całkowitego spokoju. Lęki powstają na skutek wyobrażania sobie zagrożenia i przybierają wymiary patologiczne, gdy zaczynają dominować w zachowaniu dziecka. Dziecko przeżywa stan stałego napięcia, a jego reakcje są nieadekwatne do bodźców.


W celu diagnozy należy obowiązkowo wykonać:

  • Badanie psychologiczne

W określonych przypadkach Zespół może zlecić wykonanie dodatkowego badania psychiatrycznego oraz badania wspierającego diagnozę w obszarze zaburzeń uwagi, czasu reakcji, impulsywności oraz nadaktywności (test MOXO).

Jeżeli dostrzegasz nieprawidłowości w rozwoju Twojego dziecka, masz wątpliwości, pytania, coś Cię niepokoi — nie zwlekaj, przyjdź!

Co mówią o nas Pacjenci?

Jakość usług oferowanych w Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore jest naszym priorytetem – cenimy opinię każdego Rodzica, oddającego nam swoją pociechę pod opiekę.

  • Dzieci nie traktują terapii, jako obowiązku – one przychodzą tu dla dobrej zabawy! Bonusem jest, że rehabilitacja przynosi zachwycające efekty, mimo, że początkowo nie dawano nam zbyt wielkich nadziei. Dziękujemy

    Katarzyna

    Mama Szymona

  • Po drugim etapie Tomatisa dostrzegamy poprawę koncentracji, jakości i szybkości czytania, a matematyka wręcz wskoczyła na wyższy poziom!

    Marek

    Tata Dominika

  • Córka po terapii SI jest spokojniejsza, lepiej utrzymuje równowagę. Chętniej podejmuje się zabaw ruchowych, które wcześniej były dla niej problemem. Dziękujemy

    Sylwia

    Mama Ani