Szkolenie ma  na celu diagnostyki neurologopedycznej i programowania terapii w obszarze zaburzeń funkcji oralnych  u małych pacjentów.
Instruktor szkolenia:
Prowadzące:
zielony Marta Baj – Lieder – logopeda wczesnej interwencji, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantali, doradca noszenia ClauWi®, terapeuta karmienia, terapeuta Empathy Dolls, współzałożyciel Szkoły Terapii Karmienia Od pestki do Ogryzka, właściciel Centrum Terapii Logop w Gdańsku, autor publikacji dla terapeutów i dzieci, w tym między innymi autor książki dla dzieci z neofobią pokarmową "Boję się owoców"

zielony Renata Ulman – Bogusławska – psycholog dziecięcy, logopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, specjalista wczesnej interwencji, nauczyciel niemowlęcego masażu Shantali, terapeuta karmienia, terapeuta Empathy Dolls, współzałożyciel Szkoły Terapii Karmienia Od pestki do Ogryzka, właściciel Gabinetu Terapii Dziecięcej Sensuum w Warszawie

Do udziału w kursie zapraszamy:

zielony Logopedów
zielony Fizjoterapeutów
zielony Terapeutów integracji sensorycznej
zielony Pedagogów
zielony Lekarzy

Ramowy program szkolenia – (9 godzin lekcyjnych)
Program szkolenia:
BLOK I.
Diagnoza funkcji motorycznych i pokarmowych małego dziecka.
1. Czy logopeda, który wspiera karmienie ma sens?
2. Rozwój płodowy i jego wpływ na jakość funkcjonowania dziecka po porodzie. Czynniki warunkujące rozwój funkcji oralnych.
3. Wspieranie umiejętności przedpokarmowych (prefeeding skills). Etapy rozwoju „mouthing” 0.-24. m.ż. Etapy rozwoju sprawności ręki w 1. roku życia. Rozwój chwytu.
4. Rozwój funkcji oralno – motorycznych i pokarmowych 0.-24. m.ż.
5. Diagnostyka odruchowych reakcji oralnych i ich obserwacja zgodna z kalendarzem neurologicznym.
6. Czym jest pobieranie pokarmu z łyżeczki? – kryteria umiejętności.
7. Czym jest pobieranie płynów z kubeczka? – kryteria umiejętności.
8. Czym jest odgryzanie, gryzienie, żucie? – kryteria umiejętności.
BLOK II.
Fizjologia karmienia małego dziecka. Kryteria doboru akcesoriów do karmienia. Czy mamy alternatywę?
1. Karmienie piersią. Suckling a sucking.
2. Karmienie butelką. „Paced bottle feeding”. Karmienie terapeutyczne.
3. Ssanie odżywcze a ssanie nie-odżywcze. Smoczek, kciuk – norma czy patologia. Mity.
4. Pobieranie pokarmu z łyżeczki. Konsystencja.
5. Pobieranie płynów z kubeczka.
6. Picie ze słomki.
7. Pozycjonowanie małego dziecka. Strategie terapeutyczne.
8. Zabawki, akcesoria wspomagające karmienie. Propozycja Szkoły Terapii Karmienia.

BLOK III.
Diagnoza sytuacji karmienia małego dziecka.
1. Karmienie jako sytuacja sensomotoryczna.
2. Kryteria obserwacji dla karmienia. Analiza materiału filmowego i zdjęciowego.
3. Karmienie i terapia jako taniec (therapy is a dance/the mealtime dance).
4. Czynniki utrudniające karmienie, podbieranie pokarmu – diagnostyka. Analiza materiału filmowego i zdjęciowego.
5. Behawioralne i środowiskowe aspekty zaburzeń karmienia.
6. Medyczne aspekty zaburzeń karmienia.

BLOK IV.
Wspieranie procesu karmienia małego dziecka.
1. Kryteria gotowości dziecka do rozszerzenia diety. Obserwacja.
2. Metoda BLW jako alternatywa dla dziecka zdrowego.
3. Nauka samodzielnego jedzenia - akcesoria, konsystencje.
4. Nauka czucia palcami.
5. Najczęstsze błędy popełniane przez rodziców.
6. Zaburzenia karmienia w relacji sensorycznej – interwencja, strategie terapeutyczne.
7. Budowanie podstaw procesu karmienia małego dziecka. Cechy terapii karmienia. Budowanie strategii terapeutycznych.

Termin kursu: 06.10.2019, miejsce: Katowice
Cena kursu: 690 zł
Pobierz: Regulamin Kursów

Zapisy poprzez formularz zgłoszenia Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym