Jeśli zaczynasz pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną i czujesz się niepewnie, Jeśli masz  dziecko, które  nie mówi i trudno  z nim zbudować z nim kontakt. Jeśli niepokoją Cię stereotypie i trudne zachowania twojego pacjenta. Jeśli zaczynasz  pracę  z maluchem z zespołem Downa.
W czasie szkolenia zostaną pokazane strategie, pomysły instruktora na początek terapii. Dowiesz się, jak budować komunikację totalną, jak uczyć rozumienia, jak szukać drogi do dziecka, które nie komunikuje się werbalnie. Jeśli masz obawy pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną, po szkoleniu będziesz mieć ich mniej?

Instruktor szkolenia
zielony dr Marzena Machoś – logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku.

Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca
na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
zielony Logopedów i  neurologopedów,
zielony Fizjoterapeutów,
zielony Terapeutów zajęciowych,
zielony Lekarzy


Ramowy Program Szkolenia
Część I:
Niepełnosprawność intelektualna– co warto wiedzieć
1.    Stereotypie, autostymulacja i zachowania agresywne i autoagresywne
2.    Myślenie i rozumienie
3.    Dotyk
Zespół  Downa - etiologia i charakterystyka
Część II:
Czynności prymarne – od tego zawsze warto zacząć
1.    Odruchowe reakcje oralne
2.    Oddychanie
3.    Połykanie
4.    Od pokarmów półpłynnych do pokarmów stałych, czyli co warto wiedzieć o funkcjach pokarmowych (autorskie karty obserwacji-M. Machoś, M. Czajkowska, „Sprawdź, czy jest gotowe do jedzenia”)
Część III
Bez bazy ani rusz
1.    Rola bazowych funkcji komunikacyjnych
2.    Oko i ucho
3.    Naśladowanie
4.    Modelowanie ruchu (Lovaas, Kielin, Frohlich i propozycje z treningu bazowych umiejętności komunikacyjnych M. Machoś)
Część IV
Nie rozumie – co teraz?
1.    Badanie rozumienia mowy
2.    Ćwiczenia budujące rozumienie mowy
Część V
Nie mówi – co robić?
1.    Diagnoza ( Sprawdź, jak się porozumiewam M. Grycman, Profil osiągnięć ucznia J. Kielina)
2.    AAC w pigułce (systemy znaków-charakterystyka, propozycje pierwszych zabaw AAC)
3.    Strukturyzacja ramowa sterowana sygnałami jako prekomunikat dający poczucie bezpieczeństwa
4.    A może tak zacząć od melodii -rola sygnatury muzycznej (propozycje zabaw)
5.    Samogłoski na start (propozycje zabaw na podstawie M. Machoś „Od zabawy do mówienia” i „Najprostsze zdania świata”- książka w druku

Termin: 09.11.2019, miesjce: Katowice
Regulamin: regulamin szkoleń
Cena: 450 zł

Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa