Telefon zaufania

Telefon zaufania

Centrum In Corpore- Publiczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna uruchomiło telefon zaufania - interwencja kryzysowa.

Punkt interwencji kryzysowej dla Ukraińców

Punkt interwencji kryzysowej dla Ukraińców

Krótki opis projektu

Zakres rzeczowy projektu obejmuje powstanie Szkoły Ćwiczeń w województwie śląskim w 3 szkołach podstawowych prowadzonych przez Fundację Elementarz. Szkoła Ćwiczeń będzie służyła wspieraniu procesu uczenia się nauczycieli i studentów.
Celem jest wzmocnienie systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, poprzez utworzenie Szkoły Ćwiczeń, przeszkolenie nauczycieli i wsparcie 56 nauczycieli z 7 szkół współpracujących w okresie I 2021 XII 2022 w tym min. 1 szkoły wiejskie i 1 szkoła z dziećmi z niepełnosprawnościami oraz wsparcie grupy 15 studentów.

W projekcie zaplanowano utworzenie zespołu ds. rozwoju szkoły ćwiczeń, szkolenia 10 nauczycieli szkoły ćwiczeń oraz 56 nauczycieli szkół wspieranych, opracowanie materiałów dydaktycznych,
w tym opartych o TIK, utworzenie sieci współpracy, konferencje I publikacje. Doposażenie 4 pracowni przedmiotowych w ramach 4 obszarów: matematyczny, przyrodniczy językowy i informatyczny. W realizacji projektu Wnioskodawca będzie współpracował z Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej, publiczną SPPP i PDN In Corpore w Katowicach.

Zgodnie z Modelem Szkoły Ćwiczeń Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna przygotowała diagnozę szkół, wyższa uczelnia Akademia WSB oraz Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM Katowice sporządziły pisemną rekomendację, na podstawie których Śląski Kurator Oświaty wydał pozytywną opinię w tej sprawie. Trwałość projektu planowana jest na co najmniej 5 lat. Wypracowane w trakcie materiały metodyczne, w tym filmy szkoleniowe, publikacje będą udostępnione na licencji Creative Commons uznanie Autorstwa lub innej, wolnej licencji na nieograniczone, nieodpłatne i niewyłączne korzystanie z zasobów. Projekt jest zgodny z zasadą równości k. i m, równości szans i niedyskryminacji, partnerstwa oraz zrównoważonego rozwoju.

Cel główny

Celem głównym projektu jest wsparcie szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych poprzez utworzenie Szkoły Ćwiczeń w 3 placówkach: S.P. Fundacji Elementarz w Katowicach, S.P Muzycznej SP Elementarz, S.P Elementarz w Bzowie, podniesienie umiejętności metodycznych 10 nauczycieli tych placówek oraz wzrost kompetencji 56 nauczycieli z 7 szkół wspieranych z terenu województwa Śląskiego w okresie 01-01-2021 - 31-12-2022.

Cele szczegółowe

1. Wzmocnienie wsparcia merytorycznego dla kadry pedagogicznej Szkoły Ćwiczeń poprzez realizację szkoleń dla 10 nauczycieli;
2. Zapewnienie nowoczesnych warunków dydaktycznych poprzez wyposażenie czterech pracowni przedmiotowych (mat, przyr, jęz i Inf);
3. Podniesienie jakości pracy kadry szkół wspieranych, poprzez: warsztaty, sieci współpracy, spotkania indywidualne i superwizje;
4. Zwiększenie wsparcia dla studentów w zakresie praktycznych form wykorzystania wiedzy teoretycznej, w tym wizyty studyjne w szkołach, lekcje pokazowe, warsztaty metodyczne.
5. Planowane przedsięwzięcie w sposób istotny przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego PO WER, gdyż utworzona Szkoła Ćwiczeń:
  będzie instytucją systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych I umiejętności uniwersalnych, poprzez wsparcie nauczycieli szkół wpierających;
  obejmie wsparcie w obszarach: mat, przyr, jęz, inf, jak również Innowacyjności i nauczania eksperymentalnego;
  wszystkie działania w zakresie doskonalenia nauczycieli (n-li) zaplanowane w projekcie zakładają wykorzystanie innowacyjnych treści, narzędzia i zasoby wspierające proces kształcenia ogólnego w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych. W projekcie zaplanowano działania wpierające nauczanie eksperymentalne (m.in. wykorzystanie pracowni przyrody Ogród Doświadczeń, nowoczesne pomoce dyd. oraz metody kreatywnego nauczania (w tym koncepcję BLP).
  Szkoła Ćwiczeń oraz instytucje partnerskie opracują i wdrożą materiały dyd. dla studentów i n-li . W dużej mierze będą to materiały wykorzystujące ITC.
Kadra pedagogiczna Szkoły Ćw. posiada kompetencje i kwalifikacje do prowadzenia zajęć w tym, m. in w oparciu o koncepcję BLP Building Learning Power Rozwijanie Potencjału Uczenia się - opracowaną przez prof. G. Claxtona (Uniwersytet Winchester). Jest to innowacyjna koncepcja wdrażana w kilkudziesięciu krajach na świecie, zakładająca rozwijanie dyspozycji do uczenia się tzw. 4 R: Resilience (Rezyliencja) - motywacja do uczenia się I wytrwania w tym stanie, determinacja Resourcefulness (Przedsiębiorczość) - dyspozycja do zastosowania różnorodnych strategii uczenia się Reflectiveness (Refleksyjność) - dyspozycja do myślenia o procesie uczenia się i o sobie jako rozwijającym się uczniu Reciprocity (Odwzajemnianie) - dyspozycja do uczenia się z innymi i od innych.

Wartość projektu

1 310 487,96 PLN

Wnioskowane dofinansowanie

1 310 487,96 PLN

 

Strona Projektu

http://scelementarz.pl/

 

 

Holistyczna opieka dla dzieci… i nie tylko!

Oferujemy specjalistyczną diagnostykę, wydajemy opinie (m.in.o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju, o objęciu pomocą psychologiczno-pedagogiczną, o dostosowaniu wymagań, o specyficznych trudnościach w uczeniu się) oraz ORZECZENIA o kształceniu specjalnym.
Zapewniamy bezpłatne programy terapeutyczne takie, jak wczesne wspomaganie rozwoju, rehabilitacja słuchu i mowy, rehabilitacja wieku rozwojowego oraz rehabilitacja wzroku, a także możliwość skorzystania z innowacyjnych metod terapii (Tomatis, EEG Biofeedback, Johansen, Integracja Sensoryczna).

Specjaliści i lekarze

Badania lekarskie (neurolog, laryngolog, psychiatra, ortopeda) oraz konsultacje terapeutów (psycholog, logopeda, fizjoterapeuta i inne).

Innowacyjne terapie

Innowacyjne terapie: Integracja Bilateralna, Treningi słuchowe Johansena i Tomatisa, Neuroflow, Biofeedback, arteterapia, muzykoterapia, dogoterapia, fizjoterapia i inne!

Orzecznictwo i opiniowanie

Opinie wraz ze wskazaniami do pracy dla nauczycieli i rodziców, Opinie i Orzeczenia.

Opieka koordynowana

U nas Pacjent wszystko dostaje na miejscu i to już podczas 1. wizyty! Czas, szczególnie w przypadku najmłodszych dzieci, ma niebagatelny wpływ na cały proces leczenia schorzeń. Największe znaczenie ma podejście holistyczne, które wyraża się w możliwości ekspresowych konsultacji pomiędzy ekspertami różnych specjalności – lekarzami i terapeutami – oraz w zapewnieniu wachlarza metod i form pomocy, z wykorzystaniem niezwykle skutecznych i sprawdzonych na rynku innowacji terapeutycznych.

Dowiedz się więcej

Jeżeli dostrzegasz nieprawidłowości w rozwoju Twojego dziecka, masz wątpliwości, pytania, coś Cię niepokoi — nie zwlekaj, przyjdź!

Rehabilitacja w ramach środków NFZ

Rehabilitacja w ramach środków NFZ

Innowacyjne rozwiązania, sprawiające, że diagnoza audiologiczna wszystkich grup wiekowych staje się prosta, niezależnie od czynników ryzyka. Dzięki tym rozwiązaniom można zapobiec schorzeniom i patofizjologiom, które późno wykryte mogłyby być wyleczone jedynie częściowo lub z trudem.

Metody te obejmują: tympanometrię, otoemisje akustyczne, potencjały wywołane pnia mózgu, audiometrię tonalną, testy rozumienia mowy, badania przesiewowe słuchu i testy audiologiczne.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Zespół wczesnego wspomagania tworzą wykwalifikowani specjaliści, terapeuci (psycholog, logopeda, pedagog, surdopedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, specjalista komunikacji alternatywnej i wspomagającej, specjalista wczesnej interwencji oraz rehabilitacji poimplantowej, neurologopeda, terapeuta metody Tomatisa, Johansena, Warnkego, Play Attention, specjalista terapii Biofeedback, terapeuta rodzinny). Zajęcia nieodpłatne (wymiar godzin określony przepisami).

KOC – diagnoza od urodzenia

Szkoła Świadomego Rodzicielstwa

Projekt nr RPSL.09.02.06-24-069D/17 współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.