Katowice

  • Twoje kompetentne dziecko - warsztaty cykliczne

    Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu warsztatów o charakterze spotkań rozwojowo-terapeutycznych pod hasłem „Twoje Kompetentne Dziecko”.

    Warsztaty adresowane są do rodziców, nauczycieli oraz wszystkich innych zainteresowanych osób, zwłaszcza tych, które mają trudności w kontakcie z dziećmi i młodzieżą.

    Cykl obejmuje 6 spotkań, każde będzie trwać 2 godziny (2 x 60 minut) co dwa tygodnie przez 3 miesiące, w godzinach 18:00-20:00.

    Koszt cyklu (6 spotkań) - cena regularna: 600 zł


    UWAGA! Teraz cena promocyjna - cykl 6 spotkań: 360 zł

    Treści poruszane na grupie:
    zielony o sztuce porozumiewania się z dzieckiem
    zielony o stawianiu i spełnianiu wymagań
    zielony o wzmacnianiu dobrych zachowań i wygaszaniu złych
    zielony o różnicy zdań, kłótniach i porozumieniu
    zielony o wspieraniu samodzielności
    zielony o budowaniu poczucia wartości


    Prowadząca:

    zielony mgr Katarzyna Więcek - certyfikowany terapeuta TSR terapii krótkoterminowej, psychoterapeuta Gestalt w trakcie szkolenia, dyplomowany coach, trener biznesu oraz absolwentka Szkoły Profesjonalnego Trenera i Doradcy.
    Na co dzień zajmuje się psychoterapią i coachingiem. Oprócz tego prowadzi szkolenia i treningi rozwojowe w zakresie umiejętności miękkich. W pracy psychoterapeuty i coacha łączy wiedzę z doświadczeniem, pasję z przyjemnością, kreatywność z tradycją, nieustannie rozwija się, a swoją pracę traktuje jako misję.
    Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując na Oddziale Leczenia Nerwic i Innych Zaburzeń Psychicznych w Czechowicach-Dziedzicach oraz w praktyce prywatnej. Dba o poziom swojej pracy. Systematycznie doskonali i rozwija swoje umiejętności i wiedzę poprzez udział w warsztatach i treningach terapeutycznych, konferencjach naukowych i pracę własną. Praktykę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji.

    zielony Koszt jednego spotkania dwugodzinnego to 100 zł.

    Uwaga: Warunkiem rozpoczęcia cyklu warsztatów jest zebranie się grupy 8 osób.

    Zapisy w sekretariacie Centrum In Corpore w Katowicach.

    Gorąco zachęcamy do udziału w warsztatach!

  • Nowa siedziba In Corpore w Dąbrowie Górniczej

    Przeprowadzka w Dąbrowie Górniczej zbliża się wielkimi krokami! Jak widać na zdjęciach, nowa siedziba przy ul. Skibińskiego pięknieje z dnia na dzień. Już niedługo do gabinetów wprowadzą się nasi terapeuci, a przestronne, eleganckie wnętrza zaroją się od dziecięcego śmiechu i gwaru rozmów rodziców.

     

  • Bezpłatny wykład „Trudne zachowania u dzieci i młodzieży”

    W piątek, 4 marca, zapraszamy Państwa na wykład pt. "Trudne zachowania u dzieci i młodzieży - jak sobie z nimi radzić w szkole i poza szkołą?"

    Wykład poruszy kwestie bliskie każdemu rodzicowi i nauczycielowi:

    alt jak wzmacniać zachowania pożądane, a wygaszać nieodpowiednie,
    alt jak nagradzać dziecko i jak wyciągać konsekwencje,
    alt jak komunikować się z dzieckiem, czyli jak mówić, żeby dziecko słuchało i jak słuchać, żeby do nas mówiło.

    Adresaci: rodzice, nauczyciele
    Miejsce: Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore, Katowice, ul. Bażantów 2
    Termin: 4 marca 2016(piątek), godz. 18.00.
    Wstęp wolny.

    Czytaj więcej...

  • Konsultacje ortopedyczne u prof. Sławomira Sneli

    13 lutego 2016 r. w Centrum In Corpore w Katowicach po raz kolejny odbyły się konsultacje prof. dr. hab. Sławomira Sneli.

    Z możliwości odbycia konsultacji u wybitnego specjalisty w dziedzinie ortopedii dziecięcej skorzystało około 20 osób. Dziękujemy Panu Profesorowi za obecność.

    Jednocześnie informujemy, że kolejny termin konsultacji to 2 kwietnia 2016 r.

    Zapisy w Sekretariacie Centrum, tel. 664 300 069.

    Snela1 Snela2

  • Prof. Jacek Durmała w In Corpore

    Z przyjemnością informujemy, że nawiązaliśmy współpracę z dr. hab. n. med. Jackiem Durmałą, Kierownikiem Katedry i Kliniki Rehabilitacji Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, ordynatorem Oddziału Rehabilitacji Leczniczej Szpitala w Katowicach - Ochojcu. Pierwsi pacjenci spotkają się z Panem Profesorem w In Corpore już na przełomie lutego i marca. O proponowanych terminach konsultacji będziemy Państwa informować na bieżąco poprzez naszą stronę internetową oraz nasz profil na facebook'u.

    Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie Centrum w Katowicach.

  • Podziękowania

    2015 tomek mikolajkiFundacja In Corpore oraz Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore składają serdeczne podziękowania firmom i osobom, które wsparły organizację spotkań mikołajkowych dla podopiecznych Centrum In Corpore:
    zielony firmom Akson i VIGO-Ortho za przekazanie słodkich upominków dla dzieci w Centrum w Katowicach,
    zielony firmie Eo-Funktion za dofinansowanie spotkania z Mikołajem w Centrum w Katowicach,
    zielony firmie Lambertz za pyszny słodki poczęstunek w Katowicach,
    zielony firmie ANDERSEN Poland z Oświęcimia za dostarczenie soczków, owoców oraz kolorowanek dla naszych milusińskich w Dąbrowie Górniczej,
    zielony Panu Sławomirowi Wąsowiczowi z firmy Nestle za przekazanie słodyczy na imprezę mikołajkową w Centrum w Dąbrowie Górniczej,
    zielony Pani Alicji Malara, Dyrektorowi Kina Helios z Dąbrowy Górniczej, za ufundowanie biletów do kina.

    Dzięki Państwa zaangażowaniu i przekazanym podarunkom nasze dzieciaki miały pełne radości, słodkie Mikołajki.

  • Badania przesiewowe określające ryzyko wystąpienia autyzmu u dzieci przed 3. rokiem życia

    Z przyjemnością informujemy, że Fundacja In Corpore nawiązała współpracę z Fundacją Synapsis jako partner merytoryczny programu wczesnego wykrywania autyzmu Badabada. Zachęcamy rodziców małych dzieci (w wieku 16-30 miesięcy), których niepokoi rozwój ich pociech, do bezpłatnych konsultacji w Centrum In Corpore. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo na stronie Fundacji In Corpore.

  • Rekrutacja na Studia Podyplomowe

    Szanowni Państwo,

     

    Z radością informujemy, że rozpoczynamy rekrutację na studia podyplomowe na kierunkach:
    1. Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (3 semestry)
    2. Neurologopedia dziecięca (2 semestry)

     

    Więcej informacji o studiach podyplomowych.

  • Uroczyste otwarcie Filii In Corpore w Częstochowie 26.06.2015 r.

    26 czerwca po konferencji kończącej projekt "Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka" miało miejsce oficjalne otwarcie nowej siedziby filii In Corpore w Częstochowie. Przybyło wielu znakomitych gości. Przy dźwiękach muzyki granej na żywo i pysznym jedzeniu można było porozmawiać, obejrzeć nowe pomieszczenia In Corpore czy wreszcie poznać formy terapii dostępne w In Corpore w Częstochowie.
    Zapraszamy do obejrzenia kilku zdjęć z tego wydarzenia.

     

  • Konferencja kończąca projekt „Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka"

    W ostatnim dniu roku szkolnego, 26 czerwca 2015, w Częstochowie odbyła się konferencja pod hasłem "Interdyscyplinarność kluczem do sukcesu w skutecznym wspomaganiu rozwoju dziecka". Konferencja stanowiła podsumowanie projektu "Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka", realizowanego przez Fundację In Corpore wspólnie z Wyższą Szkołą Lingwistyczną w Częstochowie oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Katowicach i współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
        Konferencja była moderowana przez red. Iwonę Flanczewską-Rogalską, redaktor TVP Katowice, która od wielu lat wspiera inicjatywy społeczne, mające na celu poprawę jakości życia osób niepełnosprawnych. Licznie przybyłych (mimo początku wakacji) gości przywitał dr n. hum. Ryszard Stefaniak, Zastępca Prezydenta Miasta Częstochowy. Głos zabrali: prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz, psycholog kliniczny, twórczyni Metody Dobrego Startu, założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji, dr hab. Krzysztof Morawski, ordynator Oddziału Otologii i Neurootologii z Pododdziałem Dziecięcym Kliniki Otolaryngologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz dr n. hum. Edyta Sadowska, pedagog, Rektor Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie. Wszyscy prelegenci podkreślali konieczność wielospecjalistycznego podejścia do diagnostyki i terapii dzieci z trudnościami rozwojowymi.

        Głos zabrał również prof. nadzw. dr hab. Andrzej Misiołek, Senator RP, który przedstawił przebieg podejmowanych przez siebie działań, mających na celu uzupełnienie treści projektu rozporządzenia w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne, tak aby umożliwić dzieciom z diagnozą centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego uzyskanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
    Kilka słów o pracach Senatu dotyczących dzieci z dysfunkcjami dodał także obecny na konferencji Senator RP Andrzej Szewiński.

        Konferencję zakończyło wystąpienie dr n. hum. Iwony Sosnowskiej-Wieczorek, Prezesa Fundacji „In Corpore”, kierownika naukowego Studiów Podyplomowych „Wczesne Wspomaganie, terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.

     

     

        Przez 18 miesięcy w ramach projektu "Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka" spotykaliśmy się na konferencjach, kursach, warsztatach, studiach. Prelegentami i wykładowcami byli często wybitni specjaliści w zakresie wspomagania rozwoju dziecka, znakomitości świata medycyny, psychologii, pedagogiki. Dla nas był to czas wytężonej pracy, ale uważamy, że było warto i mamy nadzieję, że uczestnicy naszych kursów, szkoleń i konferencji myślą tak samo.
        Dziękujemy wszystkim za udział w wydarzeniach projektu.

     

  • Relacja z konferencji merytorycznej "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka"

    W piątek 17 kwietnia odbyła się druga konferencja merytoryczna, realizowana w ramach projektu "Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka". Jak poprzednia konferencja, tak i ta była adresowana do nauczycieli, logopedów, psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych pracujących w przedszkolach, szkołach podstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie województwa śląskiego. Tym razem tematem rozważań było wczesne wspomaganie rozwoju dzieci.

     

    Konferencję rozpoczęła debata telewizyjna, w której udział wzięły: dr n. med. Katarzyna Wojaczyńska-Stanek, neurolog dziecięcy, dr n. hum. Iwona Sosnowska-Wieczorek, dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „In Corpore”, dr Anna Gogola, fizjoterapeuta, oraz mgr Dorota Siebiata-Tomczyk, pedagog zdrowia z Bytomskiej Szkoły Świadomego Rodzicielstwa. Pod czujnym okiem moderującej rozmowę red. Iwony Flanczewskiej-Rogalskej uczestniczki debaty dzieliły się doświadczeniami wynikającymi z praktyki w diagnozowaniu i rehabilitacji dzieci. Zastanawiały się również nad interpretacją kryteriów kwalifikujących dzieci do objęcia programem wczesnego wspomagania rozwoju, zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Panie zwróciły uwagę na fakt, że istnieje duża grupa dzieci, które nie są niepełnosprawne, jednakże ich rozwój nie przebiega prawidłowo. U dzieci tych pojawiają się różnego rodzaju trudności czy wręcz dysfunkcje, a więc są one realnie zagrożone niepełnosprawnością. Niestety nie zawsze uzyskują diagnozę, za którą idzie pomoc w postaci na przykład programu wczesnego wspomagania rozwoju.

     

    Część wykładową konferencji rozpoczęła prof. dr hab. n. med. Anita Olejek, konsultant wojewódzki w zakresie położnictwa i ginekologii, która opowiedziała słuchaczom o dzieciach urodzonych przedwcześnie i o ryzyku nieprawidłowości rozwojowych, jakie wiąże się z wcześniactwem.

    Następnie głos zabrała dr n. med. Katarzyna Wojaczyńska-Stanek, specjalista neurologii dziecięcej, która przeanalizowała rolę neurologa w zespole wczesnego wspomagania rozwoju. Zadaniem neurologa w zespole jest przeanalizowanie deficytów dziecka i poszukiwanie przyczyn tychże deficytów (a więc chorób, które dają taki, a nie inny zespół objawów). Zdiagnozowanie ewentualnej choroby jest niezwykle istotne, bowiem wiele schorzeń z powodzeniem można leczyć, a dzięki temu zapewnić dziecku niezaburzony rozwój.

     

    Dr Wojaczyńska-Stanek odniosła się również do rozważań na temat trudności z interpretacją rozporządzenia MEN. Zwróciła uwagę na fakt, że według rozporządzenia program wczesnego wspomagania rozwoju powinien być wprowadzony od chwili wykrycia u dziecka niepełnosprawności. Wykrycie niepełnosprawności należy tu rozumieć jako postawienie diagnozy, a nie orzeczenie niepełnosprawności przez powiatowy/miejski zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności – rozróżnienie tych dwóch kwestii jest niezmiernie ważne. Samą niepełnosprawność dr Wojaczyńska-Stanek rozumie tak jak Światowa Organizacja Zdrowia, czyli najkrócej mówiąc jako niesprawność. Oznacza to, że każda dysfunkcja, która ogranicza lub zaburza rozwój dziecka, może stać się podstawą do starania się przez rodziców o opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.

     

    Kolejnym zagadnieniem poruszonym na konferencji było znaczenie funkcji wzroku w usprawnianiu niemowląt i dzieci z zaburzeniami rozwoju. Z tematem tym zaznajomiła słuchaczy prof. dr hab. n. med. Bronisława Koraszewska-Matuszewska, okulista.

    Po przerwie z wykładem „Rola medycznego zespołu rehabilitacyjnego we wczesnej terapii interwencyjnej” wystąpiła dr Krystyna Stańczyk. Pani doktor mówiła między innymi o tym, jak powinien wyglądać zespół terapeutyczny, z jakich specjalistów powinien się składać i jakie są jego cele.

    Następnie prof. UŚ. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska omówiła zaburzenia czynności prymarnych, takich jak oddychanie, gryzienie, żucie i połykanie u niemowląt i małych dzieci. Prof. Pluta-Wojciechowska zwróciła uwagę na to, że czynności prymarne, czyli preartykulacyjne, w istotny sposób wpływają na artykulację dźwięków mowy. Oczywistym więc wydaje się wniosek, że wczesna interwencja logopedyczna jest ważnym elementem terapii dzieci już od pierwszych dni ich życia.

     

    Kolejnym ciekawym zagadnieniem przedstawionym na konferencji był temat stymulacji taktylnej we wczesnej interwencji, o czym opowiedziała prof. nadzw. dr hab. Anna Zwierzchowska. Prof. Zwierzchowska mówiła o tym, jak ważny jest zmysł dotyku zwłaszcza w pierwszych latach życia dziecka, a także jak istotną rolę pełni dotyk w funkcjonowaniu zarówno dzieci, jak i dorosłych.

    Na koniec prof. nadzw. dr hab. Andrzej Misiołek, Senator RP, w swoim wystąpieniu nawiązał do kwestii kryteriów kwalifikujących dziecko do wczesnego wspomagania rozwoju. Zaraz potem podsumowania konferencji dokonała dr n. hum. Iwona Sosnowska-Wieczorek, prezes Fundacji In Corpore, przypominając najważniejsze wnioski z wystąpień prelegentów:

     

    1. Analizując zawarte w rozporządzeniu MEN kryteria, według których dzieci są kwalifikowane do wczesnego wspomagania rozwoju, należy wyraźnie odróżnić wykrycie niepełnosprawności jako zdiagnozowanie choroby (dysfunkcji) od orzecznictwa prowadzonego przez powiatowe/miejskie zespoły orzekania o niepełnosprawności.

     

    2. Zastanawiając się nad rolą poszczególnych członków zespołu wczesnego wspomagania rozwoju należy pamiętać, że każdy ze specjalistów – pedagog, psycholog, logopeda, fizjoterapeuta, lekarz specjalista - jest tak samo ważny i każdy pełni istotną rolę zarówno w procesie kwalifikacji dziecka do wczesnego wspomagania rozwoju, jak i później, w procesie terapii dziecka. Tylko całościowe spojrzenie oraz kompleksowa diagnostyka i terapia mogą sprawić, że proces rozwoju dziecka będzie przebiegał optymalnie.

     

     

  • Relacja z konferencji merytorycznej na temat niedosłuchu centralnego

    W piątek 20 marca br. odbyła się pierwsza z dwóch konferencji merytorycznych zaplanowanych w ramach projektu "Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka". Konferencja dotyczyła problematyki niedosłuchu centralnego u dzieci, adresowana była do nauczycieli, logopedów, psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych pracujących w przedszkolach, szkołach podstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie województwa śląskiego.


    Czytaj więcej...